DERS TANITIM BİLGİLERİ


Dersin Adı
Hareketli Grafik Tasarımı
Kodu
Yarıyıl
Teori
(saat/hafta)
Uygulama/Lab
(saat/hafta)
Yerel Kredi
AKTS
VCD 428
Güz/Bahar
2
2
3
4
Ön-Koşul(lar)
Yok
Dersin Dili
İngilizce
Dersin Türü
Seçmeli
Dersin Düzeyi
Lisans
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Dersin Koordinatörü -
Öğretim Eleman(lar)ı
Yardımcı(ları) -
Dersin Amacı Ders hareketli görüntünün görsel iletişim tasarımı çerçevesinde kullanılması ve üretilmesine ilişkin kavramsal ve teknik altyapıyı kazandırmayı hereketli görüntü ile hikaye oluşturmayı ve bunu storyboard ve animatic ile aktarma becerisi kazandırmayı hedefler.
Öğrenme Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Karışık medya teknikleri kullanarak video, hareketli grafik ve animasyon projelesi fikirlerini storyboard ve animatic ile ifade edebilirler
  • Gerçek hayat projeleri üzerinden öğrendikleri hareketli görüntünün üretim süreçlerini yeniden gerçekleştirebilirler
  • Video dokümanlarını kullanılacağı medyuma göre işleyebilir, format değiştirebilir, uygun hale getirebilirler
  • Hareketli görüntü ile hikaye kurgulayabilirler
  • Hareketli görüntü projelerini storyboard ve animatic ile aktarabilirler
Ders Tanımı Ders hareketli görüntüye dair kavramsal ve teknik altyapı elemanlarının öğretilmesi; hareketli görüntü ile hikaye oluşturma ve anlatı geliştirme pratikleri ve storyboard ve animatic ile hızlı bir şekilde proje fikirlerini sunma becerisi geliştirmelerini sağlar.
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları

 



Dersin Kategorisi

Temel Ders
Uzmanlık/Alan Dersleri
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

 

HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Temel Teknik ve kavramlar
2 Rotoscoping I
3 Rotoscoping II
4 Proje 1: sokaktan bir anı yakala, hikayeleştir ve animetik üret
5 Proje 1: açılış ve kapanış sahneleri, hareketli grafik ve yazı ekle, ses ekle.
6 Proje 2: Öğrencilerin belirlediği hayali bir Tv programının açılışı için fikir geliştirme
7 Proje 2: storyboarding
8 Proje 2: animatics
9 Proje 3: seçeceğiniz bir filmin jeneriği için fikir geliştirme
10 Project 3: animatic üretimi. Proje 4 için sınıf tartışması
11 Project 4: senaryo
12 Project 4: storyboard
13 Project 4: animatic
14 Project 4: animatic
15 Dersin gözden geçirilmesi
16 Final Sınavı
Ders Kitabı
Önerilen Okumalar/Materyaller

 

DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Katkı Payı %
Katılım
1
10
Laboratuvar / Uygulama
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
2
20
Portfolyo
Ödev
Sunum / Jüri Önünde Sunum
Proje
4
70
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınav
Final Sınavı
Toplam

Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı
Toplam

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Süre (Saat) İş Yükü
Teorik Ders Saati
(Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati)
16
2
32
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
(Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati)
16
2
Sınıf Dışı Ders Çalışması
0
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
2
4
Portfolyo
Ödev
Sunum / Jüri Önünde Sunum
Proje
4
9
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınavlar
Final Sınavı
    Toplam
108

 

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

#
Program Yeterlilikleri / Çıktıları
* Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1

Fiziksel ve dijital mecralarda, temel tasarım prensiplerini uygulayarak görsel anlatılar ve mesajlar kurgular.

X
2

Çeşitli tasarım metodlarını kullanarak karmaşık problemleri çözer.

X
3

Yaratıcı yönetmenlik/sanat yönetmenliği yapar.

X
4

Görsel İletişim Tasarımı alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır.

X
5

Estetik ve etkili tasarım çözümlerini geliştirmekte sosyal ve etik farkındalık içerisinde davranır, bireysel ve kolektif düzeyde sorumluluk alır.

X
6

Görsel İletişim Tasarımı alanında dünyada ve Türkiye’deki gelişmeleri yakından inceleyerek bunları yorumlar ve değerlendirebilir.

X
7

Durağan ve hareketli görüntüleri üretmek/düzenlemek konusunda ileri düzeyde bilgi ve deneyime sahip olur.

X
8

İlgili yazılım, mecra ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır.

X
9

Eleştirel düşünme ve bu düşünme şeklini tasarım çalışmalarına aktarma becerilerini edinir.

X
10

Alanında kendi kendini sürekli yenileme ve eğitme inisiyatifini üstlenir, yaşam boyu öğrenme yaklaşımı geliştirir.

X
11

Bir yabancı dili kullanarak görsel iletişim tasarımı ile ilgili bilgi toplar ve meslektaşları ile iletişim kurar. ("European Language Portfolio Global Scale", Level B1)

X
12

İkinci yabancı dili orta düzeyde kullanır.

13

İnsanlık tarihi boyunca oluşan bilgi birikimini uzmanlık alanıyla ilişkilendirir.

X

*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest